[1] | Karim Barkati and Francis Rousseaux. How to understand digital studio outputs: The case of digital music production. In Eunika Mercier-Laurent and Danielle Boulanger, editors, Artificial Intelligence for Knowledge Management, volume 422 of IFIP Advances in Information and Communication Technology, pages 151-169. Springer Berlin Heidelberg, 2014. [ bib | DOI | http ] |
[2] | Karim Barkati, Haisheng Wang, and Pierre Jouvelot. Faustine: A vector Faust interpreter test bed for multimedia signal processing. In Michael Codish and Eijiro Sumii, editors, Functional and Logic Programming, volume 8475 of Lecture Notes in Computer Science, pages 69-85. Springer International Publishing, 2014. [ bib | DOI | http | .pdf ] |
[3] | Karim Barkati and Pierre Jouvelot. Synchronous programming in audio processing: A lookup table oscillator case study. ACM Computing Surveys, 46(2):1-35, December 2013. [ bib | DOI | http | .pdf ] |
[4] | Karim Barkati and Francis Rousseaux. It is time to face the Achilles' heel of computer music regarding digital works preservation and maintenance. In Proc. of the 10th International Symposium on Computer Music Multidisciplinary Research, Marseille, France, 2013. [ bib ] |
[5] | Karim Barkati and Francis Rousseaux. Considering music production and culture management as an emerging digital ecosystem. In Proceedings of the Fifth International Conference MEDES, pages 45-53, New York, NY, USA, 2013. ACM. [ bib | DOI | http ] |
[6] | Karim Barkati. Dénumériser le logiciel : une nouvelle stratégie pour la préservation à long terme des artefacts logiciels. In Catherine Guastavino and Guillaume Boutard, editors, Préservation d'artéfacts culturels numériques, volume 8, pages 54-90. Lavoisier, 2012. [ bib | http ] |
[7] | Antoine Vincent, Karim Barkati, Alain Bonardi, Bruno Bachimont, and Francis Rousseaux. Digital management, replay and preservation of musical works through a strongly-commited ontology development. In A. Mkadmi and K. Zreik, editors, Métiers de l'information, des bibliothèques et des archives à l'ère de la différentiation numérique (CiDE.15). Europia, 2012. [ bib | http ] |
[8] | Francis Rousseaux, Karim Barkati, Alain Bonardi, and Antoine Vincent. From Alan Turing's imitation game to contemporary lifestreaming attempts. In Besold et al., editor, Proceedings of 'Computational Creativity, Concept Invention, and General Intelligence' Workshop (C3GI) of ECAI, pages 42-47, 2012. [ bib | .pdf ] |
[9] | Karim Barkati, Alain Bonardi, Antoine Vincent, and Francis Rousseaux. GAMELAN: A knowledge management approach for digital audio production workflow. In Mercier-Laurent et al., editor, Proceedings of 'Artificial Intelligence for Knowledge Management' Workshop (AI4KM) of ECAI, pages 79-84, 2012. [ bib | .pdf ] |
[10] | Karim Barkati, Yann Orlarey, and Jérôme Barthélemy. Abstraction du processus temps réel: une stratégie pour la préservation à long terme. Revue francophone d'informatique musicale, 2012. [ bib | http ] |
[11] | Karim Barkati and Yann Orlarey. Auto-documentation mathématique pour le traitement du signal avec Faust. In Actes des Journées d'informatique musicale, 2011. [ bib | .pdf ] |
[12] | Karim Barkati, Dominique Fober, Stéphane Letz, and Yann Orlarey. Two recent extensions to the Faust compiler. In Proceedings of the Linux Audio Conference, 2011. [ bib | .pdf ] |
[13] | Jérôme Barthélemy, Alain Bonardi, Yann Orlarey, Serge Lemouton, Raffaele Ciavarella, and Karim Barkati. Toward an organology of virtual instruments in computer music. In Proceedings of the International Computer Music Conference, 2010. [ bib ] |
[14] | K. Barkati and S. Réthoré. L'instrument augmenté pour l'improvisation: le cas de l'alto avec Rose amère. In Actes des Journées d'informatique musicale, 2010. [ bib | .pdf ] |
[15] | K. Barkati. Entre temps réel et temps différé - Pratiques, techniques, et enjeux de l'informatique dans la musique contemporaine. PhD thesis, Université Paris 8, 2009. [ bib | http | .pdf ] |
[16] | K. Barkati. Enquête de terrain sur les usages de la régie numérique. Technical report, CICM, 2009. [ bib ] |
[17] | K. Barkati. La polysémie du temps réel et du temps différé. In Actes des Journées d'informatique musicale, 2009. [ bib | .pdf ] |
[18] | Karim Barkati and Mario Lorenzo. CBox: entre temps réel et temps différé. In Actes des Journées d'informatique musicale, 2005. [ bib | .pdf ] |
[19] | K. Barkati and E. Saint-James. Svg & Xslt: une portée notable. In Actes des Journées d'informatique musicale, 2003. [ bib | .pdf ] |
[20] | K. Barkati. K-Box: programmation d'une extension logicielle pour instument percussif. In Actes des Journées d'informatique musicale, 2001. [ bib | .pdf ] |
This file was generated by bibtex2html 1.96.